30 September 2016

Sepi Itu Indah

Sudah hampir 3 tahun blog ini menyepi. Jika dihitung, 2014 dan 2015 yang telah berlalu menyaksikan kesibukan saya yang agak 'melampau'. Sungguh melampau? Hanya Allah yang Maha Mengetahui.

2014 merupakan tahun agak merudum, mungkin. Awal tahun saya dimasukkan ke hospital semula kerana terjatuh, dan dalam tempoh selama 6 bulan menyaksikan emosi saya yang agak kurang stabil kerana doktor memberikan cuti sakit yang agak lama kerana bimbangkan situasi kesihatan saya yang boleh dikatakan semakin teruk ketika itu.

Pun, saya 'berkeras' untuk sihat semula. Menabahkan diri dan selepas 6 bulan, saya kembali semula ke pejabat walaupun dengan menaiki kerusi roda elektrik.

Alhamdulillah. Kesibukan yang agak banyak, dan rahmat dari Allah...Alhamdulillah...sukar saya ungkapkan apabila pada bulan Oktober 2015 saya mampu berjalan semula. Suatu tempoh masa yang agak lama pada saya, namun...Allah Maha Mengetahui...dan Allah Maha Berkuasa.

Pun...dengan pelbagai kesibukan, blog ini seakan sudah berkubur. Hinggalah...masa 'senggang' itu muncul semula. Tidak sesibuk dulu, tapi tidak juga selapang dulu. Pun, saya bersyukur. Terima kasih Allah.

Lalu, kerinduan kepada blog kesayangan saya ini saya mulakan semula. InsyaAllah, kekerapan menulis akan cuba lebih ditingkatkan. InsyaAllah.

No comments: