01 September 2013

Jalan Jalan Makan Luar (JJML) 1 : Austin Steakhouse

Sabtu. Hari Merdeka ke-56. Paling best, suami bercuti. Yayyyy!!!

Takde niat nak makan di luar. Niat di hati, melunaskan jemputan tiga kenduri kahwin yang perlu dihadiri. Seremban, Bandar Tun Razak Cheras dan Shah Alam. Pun, usai membeli belah, keinginan untuk menikmati 'western food' membuak-buak. Ini nafsu (memang nafsu pun...teringin nak nampak kentang goreng tergolek-golek di sebelah daging yang dilambakkan sos....oh sedapnya!!! memang nafsu pun...).

Restoran Austin Steakhouse di Seksyen 7, Bandar Baru Bangi (agak berdekatan dengan Red Wok), sudah 3 kali kami jengah. Pun, masa yang tidak sesuai, biasanya selewat 9 malam, menyebabkan keadaan restoran tersebut agak padat. Oh...sungguh padat. 3 kali itu, kami 'hanya lalu' di hadapan kedai sahaja. Tidak pernah mencuba. Tidak pernah membeli. Tidak pernah memarkir kereta. Hanya sekadar lalu saja.

gambar pinjam dari blog lain 

Lalu, Sabtu yang merdeka, kami 'lalu' di hadapan restoran tersebut seawal 5 petang. Kosong!!! Sungguh 'merdeka'. Tapi, restoran tersebut sudah dibuka. Namun, ia masih kosong. Pengalaman mengajar kami. Suami segera bertanya samada restoran sudah mula beroperasi atau tidak. Alhamdulillah. Ia rezeki kami.

gambar pinjam dari blog lain 

Melihat menu yang dipaparkan (saya memang malas nak upload photo dari hp saya...pinjam gambar dari blog lain je....mohon pinjam photo ya tuanpunya blog catzscafe1...), saya segera memesan Lamb Legs dan air Apple+Asam Boi untuk suami...dan Chicken Chop (tradisi saya...1st western food yang saya akan test di mana-mana restoran makanan barat yang saya tidak pernah rasa lagi, ianya semestinya adalah chicken chop...hehe) dan air Dragon Fruit. (maaf le...gambar ada dalam hp...tapi, malasnya...sungguhlah...)

Oleh kerana hanya kami berdua pelanggan ketika itu, pesanan kami tiba dengan agak cepat. Air gelas besar (adess...biasanya kami berkongsi air....kali ini gelas saiz besar pula....tapi ada 2 gelas....tapi...habis ya...sungguh....airnya memang sedap..) dengan harga yang berpatutan, dan sos cendawan yang best di atas chicken chop saya. Lamb Legs suami juga cukup kesedapannya. Okey, harga sangat berpatutan. Sungguh.

Keseluruhan :-

Lamb Legs RM12.90
Chicken Chop RM 8.90
Apple+Asam Boi RM3.50
Dragon Fruit RM4.00

Jumlah : RM 29.30 (takde tax ya...)

Kesimpulan :

Harga : *********
Rasa  : ********
Suasana : *********
Servis : ********
Total : ********

Alhamdulillah. Nanti kami datang lagi, jika masanya bersesuaian. InsyaAllah.

4 comments:

Nas said...

ni nak pergi ni..haha! tapi kak, napa nama dia Austin? Kompem halalkan kak?

rashinina said...

InsyaAllah...halal. budak-budak melayu yang berjual tu...

dah pi nanti, sila bagi ulasan ya...

yg rasa kira ok tu ikut tekak akak...dan balance dengan harganya la...hehe...

singgah rumah sekali ya...hahaha....nak jumpa dak keccik comel tu...geramm je tengok....:))

Nas said...

Tulah kak..insyaallah nnyi nk pg umah akak.. Akak jemput la dtg umah...

rashinina said...

datang je. tak payah nak jemput2...hehe....orang sakit mana boleh berjalan banyak2...akak ada je kat rumah...tapi...sebenarnya ada gak berjalan2...call dulu ya....haha....