06 November 2016

Lajunya Masa Berlalu

Assalamualaikum...

Saya kelelahan!!!
Sungguh. Hanya Allah yang Maha Mengetahui rasa lelah ini.

Seharian di hadapan laptop, hanya bergerak untuk mandi, solat dan makan seketika, kemudian duduk semula di hadapan laptop. Rutin cuti apakah ini?

Amboi...sudah satu minggu 'melepak' di rumah, lalu menyalahkan hari cuti untuk membuat assignment.

Itulah rutin saya kini, lalu...waktu yang terasa terlalu cepat berlalu ini benar menghambat saya. Belum sempat saya merasakan 'manisnya' momen-momen seumpama ini, sudah November rupanya. Serasa baru saja saya tinggalkan kerja-kerja berlambak di pejabat yang agak menyesakkan kepala.

Momen ini, momen ilmu, momen hidup, momen bersama diri.

Saya masih belum puas. Oh masa, jangan berlalu terlalu cepat.

No comments: