30 November 2016

Selagi Skrin Masih Hidup...

Allahu.

Masih mahu mencoretkan sesuatu, walau di kala ini, mata sudah merah dan badan sudah terlalu letih. Cuba mengecas minda, menaip sesuatu di sini, walau sebelumnya sudah puas menaip dengan teknikal phrase yang entah apa-apa.

Ya, lately minda saya lebih laju. Samada menulis dalam bahasa, ataupun english. But, english usually just for technical terms. Sukar untuk saya bermonolog dalam bahasa Inggeris. Pada masa sama, sukar untuk saya menulis terma teknikal dalam bahasa Melayu. Janggal. Sukar untuk mencari perkataan yang sesuai dengan makna.

Selalunya, saya sudah lena waktu ini. Semalam, saya paksa diri tidur pukul 1 pagi. Bangun 6.30 pagi. Lewat, dan letih. Walau masa tidur lebih dari biasa. Badan saya tidak serasi untuk tidur lewat malam dan bangun lewat pagi.

Malam ini, konon mahu tidur awal seperti biasa. Tidak mahu melatih diri bangun di luar waktu tahajjud. Namun, ishikawa diagram membuatkan saya tidur lewat lagi, dan ada satu investigation proposal perlu disiapkan. Perlu di-submit selewatnya esok.

Pada masa sama, saya menunggu skrin laptop dan baterinya habis digunakan.

Okey, belum habis. Mungkin lagi satu jam. Ada masa untuk masuk blog (just to release a little bit) then will continue with my tasks.

Wah. Ini semua keduniaan. Tapi, saya cuba menerapkan fardu kifayah. Mana tahu, ilmu ini boleh digunakan semasa berperang nanti. Bukankah ada manfaatnya?

Allah. Hanya Engkau yang Maha Mengetahui, dan Maha Menolong.

No comments: