27 April 2007

Kelahiran ke-4 pada 24.04.2007

Assalamu'alaikum warahmatullah,

Selamat sudah kelahiran cahayamata ke-4 pada 24 April 2007 (Selasa) bersamaan 6 Rabiul Akhir 1428H. pada pukul 1.22 tengahari di Pusat Rawatan Islam di Bandar Baru Bangi berhadapan dengan Masjid Al-Hasanah di Seksyen 9.

Seawal 12.00 tengahari sewaktu abang menelefon saya di pejabat, buru-buru saya meredah laluan tol Sungai Besi menuju ke selatan.

Alhamdulillah.

Cahayamata perempuan setinggi 47cm dan mempunyai lilitan kepala 34cm dengan berat 2.65kg telah dilahirkan secara pembedahan (songsang, sama seperti Mak Ngahnya). Matanya benar-benar bulat dan bercahaya dengan rambut yang agak lebat. Pipinya yang montel dengan kulit yang kemerah-merahan.

Namanya?
Masih tiada nama. Si abang, Aqil dan Afiq dan si kakak, Ameerah semuanya bermula dengan huruf 'A'. Masih tidak terfikir lagi apakah nama yang baik yang bermula dengan huruf 'A' untuk si bayi yang comel itu.

Saat ini, saya sudah menjadi rindu padanya. Hari ini agaknya dia akan balik ke rumah bersama umi dan abinya, insyaAllah.

Semoga baby kecil itu akan menjadi anak yang solehah dan menjadi penyambung generasi Islam yang akan berjuang untuk Allah, Rasulullah dan agama Islam yang benar dan lurus.

InsyaAllah.

Ya Allah, berkatilah anak kecil itu dan semua kaum muslimin dan muslimat di dunia ini. Amiin.

No comments: