30 September 2008

Istimewa Untuk Rakan di Perantauan

Asyik dengan kerja dan deadline yang banyak menyebabkan saya terpaksa menyisihkan seketika rasa sedih pemergian salah seorang sahabat saya ke Surrey, UK untuk menyambung pengajiannya pada 20 September 2008 yang lalu.

Di malam hari raya begini, saya mula teringat kepadanya. Mujurlah ada orang tersayang bersama-sama dengannya. Kalau tidak, sudah tentu berendam air mata sahaja menghadapi Hari Raya di perantauan berseorangan. Dia sahabat saya sejak di universiti, sama pula di satu tempat kerja sebelum mengambil keputusan bercuti belajar.

Saya ucapkan selamat padanya, dan jika ada rezeki, saya akan bertemu dengannya tahun hadapan di Surrey juga, insyaAllah. Semoga sahabat saya berjaya meneruskan cita-citanya dan dipermudahkan Allah di dalam segala urusan, berkaitan dunia wal akhirat.

Walau tidak sempat menghubungi, membaca blognya saja saya sudah menyaksikan kesibukannya dengan pengajiannya di perantauan. Ayu, bridge engineering tu one of my favourite subject...tapi buku yang ada kat saya ni pun belum habis baca lagi la...

Ayu, Selamat Belajar dan tabahlah! Semoga berjaya dengan keputusan yang paling cemerlang! InsyaAllah. Semoga sentiasa diredhaiNya, semoga sentiasa dilindungNya, semoga sentiasa dipermudahkanNya. Saya akan sentiasa mendoakan...