20 March 2007

Pengembara 12

Assalamu'alaikum warahmatullah,

Hmm....Rabi'ul Awal menjengah lagi. Rindu saya jua tambah menebal. Entah rindu yang bagaimana, saya terasa amat sayu. Saya jarang mengingati dia. Terlalu sibuk dengan hal sendiri, dengan tugas di pejabat, pelbagai hal peribadi...saya akui saya jarang amat mengingati dia. Setiap kali namanya disebut sahaja, hati sudah terasa sayu yang amat. Bila agaknya rindu ini akan terubat, sedangkan saya tahu saya ini bukanlah terlalu baik untuk bertemu dia.

Dia, kekasih Allah.

Saya ini tidak ada kelayakan dan title apa-apa untuk mendapat jelingannya pun! Orang lain di dunia ini mungkin banyak title dan kelayakan, tapi saya ini hanya seorang pengembara yang tiada harta. Bagaimana mahu bertemu dia? Bagaimana mahu meleraikan rindu yang tidak putus ini.

Bismillahi tawakkaltu a'lallah....

Semoga saya dapat bertemu dia jua pada satu masa yang senggang nanti, insyaAllah. Sesaat melihat wajahnya pun seperti sudah mencukupi. InsyaAllah.

Rindu, rindu jua.

Semoga Allah ampunkan saya dan semua muslimin dan muslimat sekeliannya. InsyaAllah.

Ya Allah, ampuni kami semua. Kami hanya hamba-hambaMu yang lemah yang tidak lepas dari melakukan pelbagai kesilapan. Sinarilah kehidupan kami dengan nur dan hidayahMu, Ya Allah.

Doa, itu pengharapan.
Al-Quran, itu kalam.

Alhamdulillah, masih ada udara yang masuk ke rengkungan saya pagi ini.

No comments: