24 April 2008

Kembali ke Tanah Melayu

Assalamualaikum warahmatullah...

Hari terakhir saya di sini, di Walthamstow...jauh dari Tanah Melayu dengan jarak berpuluh ribu kilometer.
Antara kenangan terindah selama hampir 16 hari di sini, menghentikan minda dari berfikir tentang kerja dan pelbagai beban tugas dan tanggungjawab yang meletihkan.

Namun, keletihan itu, saya amat merindukannya pada saat ini. Masa yang berlalu dan kenangan yang pelbagai di Tanah Melayu menjadikan saya merindui semuanya...pun, kenangan di sini tidak akan dilupakan. Kenangan di 2008 yang sangat manis untuk diingati, insyaAllah.

Kereta, rumah, pejabat, udara yang menyelesakan (saya berbalut baju 5 lapis setiap hari di sini walaupun musim sudah hendak bertukar ke musim bunga) hanya ada di Tanah Melayu.

InsyaAllah, saya akan kembali lagi ke bumi ini. Mengembara di bumi Allah yang Maha Kaya...hanya dengan satu tujuan - menelusuri sebuah kehidupan bersama Allah.

Alhamdulillah.

No comments: