27 December 2008

Masa Senggang

Assalamu'alaikum warahmatullah...

Tiba-tiba saya rasa sangat lega hari ini. Jadual yang sepatutnya padat, berubah tanpa disangka-sangka. Lalu, banyak aktiviti yang saya berjaya lakukan dengan tenang dan tidak terkejar-kejar dengan masa. Apapun, saya sudah keluar dari rumah awal pagi - agak awal. Menguruskan beberapa urusan termasuklah mengambil buku-buku resepi yang saya telah buat salinan di kedai fotokopi.

Yuhuu! Bestnya! Ini beberapa buah buku resepi yang telah dipinjamkan kepada saya.


Ini pula merupakan buku-buku yang saya telah buat salinan (kalau masih boleh dibeli buku-buku ini, saya akan cari di kedai sahaja - kerana fotokopi yang saya buat tidak berwarna!).


Ini pula merupakan buku yang paling saya sukai - buku berwarna biru, resepinya mudah dan sangat praktikal. Mengikut ibu kepada anak murid saya itu, resepi-resepi di dalam buku ini banyak yang telah dipraktikkannya semasa mereka sekeluarga berada di United Kingdom dahulu.



Usai mengambil buku-buku tersebut, saya segera menuju ke rumah kakak saya. Sudah lama saya mahu pergi ke rumah kakak, namun sering tidak berkesempatan. Baru-baru ini pun (semasa cuti Krismas), elok saya tiba di hadapan rumah kakak, saya menerima panggilan dari seorang sahabat yang mengajak saya melihat 'Bedtime Stories' di KLCC. Walau sibuk, undangan sahabat yang jarang saya temui itu, saya penuhi juga. Lalu, saya dapat melihat kesibukan dan kemeriahan warga kota di KLCC dengan pelbagai gelagat di hari Krismas. Sempat juga saya merakamkan gambar pokok krismas yang tinggi (dari aras bawah) hingga ke tingkat yang keberapa pun saya tidak dapat pastikan. ( Actually, saya berminat kerana saya terfikir, bagaimana pokok krismas tersebut boleh dibawa ke dalam KLCC dan dipasang beserta decoration yang pelbagai - walhal kedudukannya sangat jauh dari ruang legar di setiap tingkat).


Paling pasti, saya seronok melihat 'Bedtime Stories', menghabiskan masa di Sakura pula - bukan di KLCC - (meniikmati makan malam - saya makan Grilled Chicken Chop) walau mata sudah mahu tertutup. Usai makan-makan, saya terus minta diri untuk pulang ke rumah dan hanya tiba di rumah seawal 10.45 malam.

No comments: