15 August 2009

Cinta Kanak-kanak

Lama juga saya menghabiskan filem ini (Mukhsin). Sibuknya bekerja dan jarang ada di rumah, hanya 10 episod di dalam You Tube pun memakan masa yang lama. Kisah cinta kanak-kanak biasanya bukan apa-apa, tapi pada saya pengolahan Allahyarham Yasmin Ahmad memang mengujakan. Sama seperti dalam Sepet dan Gubra. Ya, saya mahu tunggu Talentime pula!

*********

Saya ada assignment yang perlu disiapkan, wajib submit hari Isnin. Tapi...malas benar saya hari ini. Sudah cancell kelas mengajar pula. Jika tidak siap assignment dengan berkualiti, pasti saya akan rugi. Oh...mahu masak juga. Sudah keluarkan fish ball dari peti. Mahu siapkan kangkung pula. Menu hari ini, nasi goreng kampung. Mahu masukkan baju dalam mesin juga. Hendak lihat beberapa batang pokok yang saya tanam di balkoni. Mahu kemas bilik. Mahu menulis. Mahu melukis. Tadi sudah belek-belek beberapa e-book Harun Yahya pula. Termasuk juga LOTR. Malah, sedang baca 5 Tahun 5 Bulan untuk kali yang keberapa yang sudah tidak terkira. Nampak beberapa kotak coklat, teringin juga mahu bersiap pergi bermain dengan anak-anak saudara.

Apa pun yang paling penting, assignment dahulu! Paling wajib untuk disiapkan sebelum saya keciciran nanti. Semoga Allah membantu saya dalam usaha murni saya menegakkan Islam, insyaAllah.

No comments: