15 August 2009

Philo Gamo

Saya jumpa dua perkataan ini. Proses pembacaan saya kepada 5 Tahun 5 Bulan.

Philophobia - takut jatuh cinta.

Gamophobia - takut kahwin.

Dua perkataan yang tak ada kaitan dengan saya langsung. Pada usia ini, saya masih belum pernah jatuh cinta bukan sebab takut jatuh cinta, dan saya bukannya takut kahwin. Cuma belum ada jodoh yang ditentukan Allah. Jika Allah kata jadi!, insyaAllah akan ada jodoh saya. InsyaAllah.

Mungkin ada beberapa peratus (satu atau dua peratus saja rasanya kerana saya sering jadi kaunselor-tanpa-gaji pada kawan-kawan yang sering putus hubungan samada percintaan atau perkahwinan) saya mematuhi untai-rasa ini :-

The walls we build around us to keep out the sadness also keep out the joy.

I had built a strong and great wall which i think, nobody can break it. I am still waiting for kinda person whom can break the wall. Last. Hope.

"When we want to talk to Allah, we pray and say our prayers. When we want to hear Allah talk to us, we read the Al-Quran."

How I can open a door for someone to enter and disturb my-only-one-love behind the-strong-great-wall?

No comments: