15 December 2009

Tidurlah...Pejamlah Mata...

Pelik betul diri saya sejak akhir-akhir ini.

Demam teruk sangat agaknya, badan jadi sangat tidak stabil, lalu saya sering bangun dari 1 hingga 4 pagi. Buat apa?

- ambil baju-baju dan masuk dalam mesin basuh (biar mesin basuh 'bekerja' dan nanti 6 pagi boleh jemur sebelum pi kerja...)
- ambil penyapu dan sapu dalam rumah...plus mop lantai...(attention...pukul 2 pagi ada orang menyapu ke?)
- ambil buku-buku dan kemas (nak kena beli rak buku lagi ni...)
- masuk ke dapur, buka peti sejuk, cari apa-apa untuk dinyah beku atau ditelan dan masak air (atau paling kurang, saya ambil 1 sudu madu...)
- lagi best, boleh berinisiatif mencuci bilik air...

Lalu...apa kesannya kepada diri saya?

- bersin makin menjadi-jadi (demam selesema yang tak kebah...)
- badan jadi makin lemah (logik ke jatuhan pin pada 3rd game saya tengahari semalam cuma 81...serius....saya letak bola dan biarkan saja ia bergolek...tak larat nak baling2 dah...)
- selera makan makin kurang (back to normal of me...nak makan kena ada orang teman...duk sorang2 sure tak makan la...)
- simptom 'demam malam' yang agak teruk... (confirm teruk sebab badan panas...meracau dan tak boleh tido...sebab tu saya gerakkan badan dan buat kerja macam-macam...)

Bukan tak cuba pejamkan mata, tapi tetap tak boleh nak pejamkan mata. Beginilah setiap malam, sejak saya sangat sibuk. Sejak saya ada pelbagai tugasan. Sejak saya ada pelbagai suasana berbeza melingkari kehidupan saya. Sejak saya demam.

Ya, kalau demam zaman dulu-dulu, saya tidak begini.

No comments: