05 February 2009

Ole Ole Negeri Perlis

Sewaktu balik dari Perlis, saya memang tidak membawa apa-apa. Sekadar sebuah beg sandang kecil berisi sepasang baju kurung, sehelai baju tidur, sehelai tudung, sepersalinan telekung, toiletries, dokumen-dokumen mesyuarat, sebuah buku doa dan beberapa barangan peribadi lain yang memang tidak boleh ditinggalkan - tidak pernah ditinggalkan.

Saya mendapat ole-ole dari Negeri Perlis, yang kemudiannya salah seorang rakan sepejabat (kebetulan pula di dalam kumpulan kami seramai 7 orang itu, salah seorang darinya merupakan boss di pejabat saya) membawa kereta kerana kampungnya juga di utara. Jadi, ole-ole itu dititipkan padanya dan saya hanya mengambilnya semalam di pejabatnya. Ole-ole yang agak menarik.

Gambar di kotak tidak sama dengan isi di dalam! Kalau ada ikan pekasam, memanglah bagus - salah satu favourite saya, tapi rasanya tidak sesuai diletakkan di dalam kotak ini dan kemudian dipekkan untuk diberikan kepada para tetamu.



Di dalam pek ini adalah barangan keluaran FAMA yang dibuat oleh rakyat Malaysia dan HALAL. Rasanya, dah tiba masanya barangan keluaran Malaysia dipasarkan dengan cara yang lebih meluas untuk menjadi kegunaan seluruh dunia.


Saya rasa begitulah, saya lebih selesa dengan barangan keluaran Malaysia - paling wajib mestilah berasaskan barangan HALAL dan tidak terjejas pembuatan, penghasilan, penyimpanan dan segala perkara yang berkaitan dengannya dengan perkara-perkara syubhat.

InsyaAllah. Saya tahu, Allah akan mengabulkan doa hamba-hambaNya, asalkan saja usaha tidak pernah putus dan tawakkal tidak pernah hilang.

No comments: