09 September 2009

Buka Puasa Best Lagi

Hari ini, saya buka puasa dengan best lagi.

1. Saya buka puasa di Mid Valley bersama 3 orang sahabat saya (oh...dah tentu bukan sahabat yang saya berbuka puasa bersama-sama semalam)

2. Kami berempat tiba agak lewat. Semua kedai makan sudah penuh. Lalu, kami mencari bun dan saya dapat menikmati tart telur (sungguh sudah lama saya mengidam - teringin la....tapi rasanya tidak sama dengan tart telur yang saya selalu makan sekiranya saya ke Putrajaya - sebuah kedai kek di Presint 8 bersebelahan dengan Dominoes Pizza dan bank RHB..saya rasa saya kena ke sana lagi...walau tart telurnya selalu cepat habis...) di hadapan surau Jaya Jusco. Saya mula teringat kenangan makan di Makkah sewaktu berseorangan begitu. Saya sayu. Sudah masuk hari ke 20. Ramadhan hampir tamat, dan saya rasa late-night-party saya masih ada banyak kekurangan.

3. Surau di Mid Valley lebih besar dari surau yang saya pergi semalam. Saya solat dengan lebih selesa walaupun bilangan jemaah wanita agak ramai. Mungkin juga kerana masa masih awal dan ramai yang sedang berbuka di restoran-restoran sekitar Mid Valley. Alhamdulillah.

4. Saya terlupa lagi hendak mengambil gambar makanan. Semuanya sudah licin, barulah saya teringat untuk mengambil gambar. Gara-gara lapar agaknya, ataupun saya kasihan melihat orang lain yang lapar. Lalu, seperti saranan shahril, ambil ajelah gambar pinggan mangkuk yang dah kosong (saya follow je saranan shahril....).

Alhamdulillah...

5. Seperti biasa, ada yang akan tolong menghabiskan nasi saya yang memang selalu susah sangat nak dihabiskan (terima kasih kepada dua sahabat saya yang baik hati menolong dan membantu saya supaya saya tidak membuat aktiviti pembaziran yang disukai syai-thon...).

6. Saya telah dibelanja dessert strawberry + vanilla aiskrim (sungguh mengujakan kerana saya telah mendapat aiskrim free....bestnya! terima kasih kepada salah seorang sahabat saya....nak tahu namanya kena tanya dengan tuannya sendiri kerana dia suka duduk di belakang tabir...) dan yang paling penting, saya memang teringin dan sukakan aiskrim.

Inilah orangnya...thanks!


7. Ada rumah-rumah kayu yang comel-comel (seperti biasa berjalan selepas makan sebelum balik...saya terfikir hendak upload gambar yang ada orang tapi saya terfikir untuk tidak mahu mengglemerkan kawan-kawan saya...hoho!)

8. Saya berjaya memasukkan siaran IKIM.fm kepada radio kereta shahril (selambanya saya, shahril nak setkan di no.6, saya mahu IKIM disetkan di no.1...huhu! aura nakal saya telah keluar....)

9. Terima kasih kepada sahabat-sahabat saya yang baik hati. Saya tiba rumah awal lagi malam ini. Tidak seperti biasa, menghampiri 11 malam. Selamat berlate-night-party!

PANDUAN PENTING : Panggilan telefon dari seorang ibu kepada anak murid saya pada pukul 4 petang menjadikan saya mempunyai masa lapang untuk berbuka bersama sahabat saya. Kasihan, anak murid saya sakit kepala dan tidak sihat.

No comments: