17 September 2009

Buka Puasa Ke-3 Paling Best

Saya memang sangat sibuk semalam. Dari pagi sudah berada di HQ, dan kemudian pergi memeriksa besi (ramai orang takut saya terjatuh sewaktu saya meniti di atas beam yang masih belum dikonkrit kerana ia bukan beam tingkat bawah, tapi kerana bidang ini yang saya ambil, maka ia adalah tanggungjawab saya memeriksa rangka bangunan yang masih belum siap - maybe sebab size beam kecil 125 x 300 sahaja).

Balik semula ke pejabat dalam keadaan lesu dan mula menguruskan hal-hal lain pula yang menyesakkan kepala, sambil-sambil tangan laju menekan sms di telefon dan YM di komputer. Akhirnya, dapatlah keputusan untuk berbuka di Mid Valley bersama seorang sahabat (selalunya kami pergi berempat - walau hakikatnya kami sebenarnya bertiga - dan kemudian semalam kami hanya berdua sahaja - seorang lagi sudah pergi 'dating' - hoho!).

Pun, keputusan mendadak pukul 5.45 petang itu rupanya mendera diri saya. Jalan Istana jammed teruk. Saya sempat menghantar sms kepada sahabat saya sambil memandu (hantar sms guna Dopod 838 touch screen, tentu boleh dibayangkan jammed tersebut seteruk mana kan...).

Lalu, kami tukar lokasi. Di sini. (Mulanya saya sudah bercadang hendak balik sahaja, tapi kerana jalan hendak balik pun jammed teruk, lalu saya terus sahaja bersetuju dengan saranan sahabat saya itu...lagipun, saya hendak merealisasikan buka puasa terakhirnya di KL sebelum dia balik ke Kedah...). Sungguhlah saya ini naif benar, hampir 7 tahun bekerja di Kuala Lumpur, inilah kali pertama saya memandu sendiri ke dalam The Mall ini. Pecah rekod ni.


Kami pun mengambil keputusan berbuka di sini.

Seperti biasa juga, memang sangat bagus saya berbuka puasa dan makan bersama sahabat saya ini. Untungnya kerana dia akan menolong menghabiskan bahagian saya yang memang selalunya tidak berjaya dihabiskan. Makan apa? (saya terlupa ambil gambar makanan lagi, tapi kata sahabat saya - lepas ni order spaghetti je dengan cara makan macam ni...) sebab side dishes saya memang dia yang tolong habiskan. Thanks!

Tapi inilah berbuka puasa paling best. Nak tahu kenapa? Hmm. Saya dah pecah rekod banyak kali untuk buka puasa ini. Apa yang saya pecah rekod? Biarlah rahsia...

No comments: