12 September 2009

I'm a Boy

Saya di sini, pagi tadi. Sekitar pukul 5.15 pagi sudah berada di sini. Suasana pusat perubatan ini masih lengang. Tapi, saya berdiri di tepi dinding yang bercermin untuk melihat ke dalam bilik.

Cuba lihat apa?
Sebenarnya, saya sedang cuba melihat ini....

dan ini....

Alhamdulillah. Bayi lelaki ini selamat dilahirkan pada pukul 4.22 pagi tadi dengan berat 3.23 kg. Inilah anak saudara saya yang ke-5, dan gambar ini diambil pada usianya lebih kurang 1 jam.

Saya berdiri mengamatinya hampir 20 minit, mengambil gambar dan video. Malah, semasa azan Subuh berkumandang (yang saya rasa jika ada yang terlambat bangun tentu terkejar-kejar nak bersahur), saya terlupa yang saya hanya makan 3 biji kurma dan seteguk air sebelum menyarung jubah dan tudung pada pukul 5 pagi tadi sewaktu abang saya menelefon saya memaklumkan tentang kelahirannya.

Alhamdulillah. Semoga bertambah pewaris Islam sejati yang akan menegakkan kebenaran Islam di dalam generasi akan datang dalam keadaan diredhai olehNya.

2 comments:

Nas said...

bestnyee!! \0/
welcome to a new world sweet little baby boy... ^_^

rashinina said...

nas...akak yang selalunya sangat teruja kalau dapat anak sedara baru....dah ke-5 ni pun masih sama gak....tak lena langsung tidur nak tunggu diorang lahir...

plus late night party awal plak pukul 2 pagi...huhu, mengantuk! sebab tak tidur dari pukul 2...

akan jadi orang pertama tiba kat spital...ambil gambar dia dulu...cek panjang, berat...tengok rupa dia...mata dia...bunyi nangis dia...hoho...dah dengar dah memang kuat ikut abi dia (abang akak la..)

so...akak dah dapat sthing utk buat akak nak balik kerja cepat2...pi rumah kakak ipar...macam dolu2....best2!

bestnye ada baby!