11 October 2009

Ala-ala Open House


Aktiviti melepak petang Sabtu di Taman Bunga Raya, Gombak. Ia ke Gombak? Saya pun tak tau. Agaknya la...Tapi memang best sebab mak dan abah kawan saya ni sporting habis. Saya boleh bertepuk tampar pulak dengan mak dia walau baru pertama kali jumpa, dapat makan masakan mak dia yang best (rasa macam dapat makan mak saya masak la pulak...), malah siap dapat seplastik kecil cili api dan sebiji mangga yang ditanam di belakang rumah dia untuk dibawa balik.

Tak ramai pun yang datang. Kami hanya bertiga (yang mana salah seorang dari kami bertiga perlu balik awal untuk ke kelas) jadi tinggal hanya berdua dan bersama kawan saya selaku tuan rumah jadilah kami bertiga ditambah dengan mak dan abah kawan saya, jadilah kami berlima. Itupun, nasib baiklah aura nakal saya tidak keluar kerana masih ada rasa malu sebab ada di rumah orang kan...kalau tidak agaknya mak kawan saya itu sudah saya peluk cium (eh...memang ada peluk cium pun dengan mak kawan saya sebelum saya nak balik...) sebab saya dapat rasa masakan macam mak saya masak walau berada jauh dari mak saya. Best! Huhu! Rindu la pulak kat mak saya.

No comments: