29 March 2009

Khatam Al-Quran


Majlis khatam Al-Quran yang perlu dihadiri sepatutnya seawal 8 pagi tidak dapat saya hadiri mengikut masa yang ditetapkan kerana kelas pengajaran saya bermula seawal 6.30 pagi hari ini. Majlis yang dirasmikan oleh Permaisuri Siti Aisyah itu hanya dapat saya hadiri seawal 11.30 pagi. Itupun, saya singgah seketika di masjid lebih kurang dalam sepuluh minit sebelum pergi ke kelas seterusnya. Alhamdulillah, dapat juga saya singgah walau tidak dapat menghadiri upacara penerimaan sijil yang dijangka berlangsung pada pukul 12.30 tengahari.
*Persatuan yang baru ditubuhkan awal Januari 2009 yang lalu telah mengumpul lebih kurang 150 orang peserta dan menggalakkan ahli-ahlinya membaca Al-Quran dalam tempoh 3 bulan dan mengadakan Majlis Khatam Al-Quran setiap 3 bulan. Ahli-ahli terdiri dari rakyat negeri Selangor dan sekarang ini kebanyakan aktiviti berpusat di kawasan Kajang dan Bangi.

No comments: