07 March 2009

Senang Masa Senang

Minggu penuh sesak.

Saya jadi tepu. Hari-hari mesyuarat. 9 mesyuarat dalam masa seminggu. Ada beberapa pula yang saya sendiri mempengerusikannya. Apabila saya handle sendiri, saya cuba kawal supaya jadi sangat ringkas dan mencapai objektif mesyuarat sahaja. Tidak mahu meleret-leret seperti mesyuarat lain yang saya hadiri. Sudah sangat berbeza. Kata boss baru saya : preparation untuk jadi boss pula satu masa nanti. Tambahnya lagi : saya suka pada awak kerana awak sangat aktif dalam kerja. Huh! Lain macam benar timbunan tugas saya sekarang.

Sudahnya, saya mencuba merasakan keseronokan dalam kelelahan yang saya alami. Andai tidak berbuat begitu, bimbang tekanan minda pula merajai diri. Kesannya, saya jadikan tempat ini (di bawah kapalterbang lama ini) sebagai tempat saya melepaskan kebosanan.

Bersantai seketika menikmati keseronokan di awan walau hanya dalam imaginasi.





Bilalah saya dapat terbang? (bukan hanya sekadar menjadi penumpang atau sekadar memandu di dalam Flight Simulator)

No comments: