04 March 2009

Lena Saya Diusik

Pukul 1.05 pagi, 4 Mac 2009.

Saat inilah. Ya, saat ini saya terjaga. Entah kenapa, air mata saya tiba-tiba mengalir. Saya jarang menangis (di hadapan sesiapa jua) pun saya sering melemparkan senyuman sehinggakan tidak ada sesiapa yang nampak kesedihan yang bertamu jauh di sudut hati.

Saya sedih kini. Saya teringat. Saya rindu. Dalam sebak dan sendu, saya teringat sedutan sedikit kata-kata di radio IKIM - Nabi Muhammad SAW juga menangisi pemergian anaknya, iaitu Ibrahim. Ya Allah, memang saya tidak pernah mempunyai anak. Tapi hubungan darah ini.....

Ya. 11 Februari 2009. 6.55 pagi. Cukuplah sekadar mengingatkan. Ciptaan kenangan yang seolah-olah sudah terhenti. Dalam tempoh yang belum cukup satu bulan, bagaimana saya mampu melupakan? Walau hakikatnya, kehidupan itu saya teruskan - dalam senyuman. Namun sesekali terasa air mata yang mahu terburai di khalayak, cepat-cepat saya tahan.

Ya Allah. Cukuplah tempoh pinjamanMu. HambaMu yang lemah ini amat redha pada ketentuanMu. Cuma hati yang sayu dan sendu berbisik - rindunya!

Walau di tengah ramai, rasa keseorangan itu tidak pernah hilang. Alhamdulillah. Semoga Allah sentiasa mencucurkan rahmat ke atas rohnya, dan semoga rohnya ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman. InsyaAllah.

** Saya masih tidak kuat, Allah yang banyak membantu saya menghadapi situasi ini. Alhamdulillah.

No comments: